3 dagen Moab

23 juni 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Dinsdag zijn we van Monticello naar Moab vertrokken. Hier hebben we 3 dagen doorgebracht. Moab is een leuk stadje dat we nog kennen van de vorige keer. Moab is bekend van het Nationale Park Arches. Buiten het park ligt een leuke trail van 4,8 km naar Corona Arch.  De opening van de boog genaamd Corona Arch is 42,5 meter breed en 32 meter hoog. Qua vorm lijkt Corona Arch veel op de grootste natuurlijke brug ter wereld, Rainbow Bridge bij Lake Powell. Daarna zijn we Arches National Park ingereden om daar de Delicate Arch trail te lopen. Delicate Arch, bijna 14 meter hoog en ruim 10 meter breed, is de bekendste boog in het park. De wandeling naar deze boog is erg zwaar omdat er onderweg geen schaduw is, en omdat je moet rekenen op flink wat hoogteverschil. Deze trail is ook 4,8 km. We hebben flink wat water meegenomen want het was bloedheet. Na het inchecken bij het hotel hebben we meteen een frisse duik in het zwembad genomen.  SÁvonds lekker gegeten bij Pasta Jay, een italiaans restaurant waar we 2 jaar geleden ook met tevredenheid hebben gegeten. Voor de volgende dag hadden we een dagje raften geboekt op de Colorado river. We waren met 10 personen en in de boot waar je zelf moest peddelen gingen 8 personen. Wij gingen met de grote raft mee waar de gids het roeien voor zijn kiezen nam. Op deze raft zat ook alle proviand voor de lunch en reserve spullen. Tot aan de lunch zou alles rustig verlopen, maar na de lunch dan gingen de echte rapids (stroomversnellingen) pas beginnen. En dat hebben we geweten. De ene golf na de andere kregen we over ons heen. We moesten ons goed vast houden om niet overboord te vliegen. In de peddelboot zijn er een paar uit de boot gevlogen. Omdat wij voorop lagen moesten we in de gaten houden of ze op tijd terug in de boot konden komen, anders moesten wij ze uit het water vissen voordat de volgende stroomversnelling ze mee zou sleuren. We hebben geen foto's kunnen maken tijdens de heftige gedeeltes want onze gsm's zaten na de lunch verpakt in waterdichte zakken. Pat had wel zijn waterdichte filmcamera meegenomen, dus die konden we wel gebruiken voor een paar filmpjes te maken. Wat een fantastische ervaring was het om dit te doen. s'Avonds hadden we met Gloria en Michael afgesproken om samen te gaan eten. Zij verbleven ook in Moab en zij vertrokken de volgende ochtend naar Las Vegas om van daaruit terug naar Florida te vliegen waar ze wonen. Wederom hebben we bij Pasta Jay gegeten en er een gezellige avond van gemaakt. Rond 10 uur lagen we in bed, we waren helemaal stuk. De volgende dag hebben we gezien de hitte (bijna 40 graden) en ook omdat we het meeste 2 jaar geleden al gezien hadden in Arches, besloten om de Mill Creek trail te lopen. Een leuke trail waarbij je het riviertje (beekje) een paar keer moet oversteken en langs watervalletjes en poeltjes komt. Je kunt hier ook zwemmen, maar het water was ijskoud. Er waren genoeg mensen die van de waterval afsprongen maar ons was het toch te koud. s'Middags even aan het zwembad gelegen om af te koelen want de hitte was haast niet te harden. Eind van de middag nog even downtown gelopen om een hapje te eten en ieder winkeltje even binnen gelopen al was het maar om af te koelen :-). We zijn op tijd gaan slapen omdat we vandaag nog een flinke rit voor de boeg hadden naar Denver. Rond 13.00 uur waren we in Denver en de temperaturen zijn hier een stuk aangenamer. Op een terrasje waar de locals eten hebben we heerlijk gegeten en even zitten nagenieten van onze vakantie. Morgenmiddag (zaterdag) vertrekt onze vlucht om 16.00 uur lokale tijd en we hopen zondag om 16.00 uur (nederlandse tijd) te landen in Amsterdam. En dan mogen we ons opmaken voor volgende jetlag die gaat komen. Verder bedanken we iedereen die onze reislogger heeft gevolgd en hopelijk hebben jullie een beetje kunnen meegenieten. Tot snel wederziens.

Gr Korina en Pat

1. Gerda: