Canyonlands Druid Arch trail

18 juni 2018 - Monticello, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen scheen het zonnetje alweer lekker, na een lekker ontbijtje zijn we naar Canyonlands gereden.Canyonlands is 1 van de meest woeste gebieden in de USA. Canyonlands National Park is verdeeld in 3 gedeeltes nl het noordelijke Island in the Sky , het zuidelijke deel The Needles en het westelijke deel The Maze. . Die laatste is bijna onbereikbaar en alleen met pick -up trucks te doen met een hoge bodemplaat. Het Island in de Sky gedeelte hebben we in 2016 al bezocht, dus daarom hadden we dit jaar het zuidelijke deel The Needles op het programma staan. Pat had op zijn to do lijstje de Druid Arch trail staan. Een 10,4 mijl ( 18 km ) lange trail. Ik zag er een beetje tegenop om met deze warmte zo'n lange en zware trail te lopen. Buiten het feit dat niet veel mensen deze lopen en je dus weinig kans hebt iemand tegen te komen, speelt mij ook weer het benauwende gevoel dat er beren en poema's in dit gebied leven, en de ratelslangen niet te vergeten. Uiteindelijk toch maar besloten dat we deze trail gingen lopen, zodat Pat hem van zijn bucketlist kon schrappen. Met een flinke voorraad water zijn we vertrokken. De trail was denk ik achteraf wel 1 van de mooiste die we tot nu toe gelopen hebben. Deze trail bood mega veel afwisselingen en om iedere bocht zei 1 van ons 2 wel ooohhh of aaahhhh. Na 9 km bereikten we ons doel...Druid Arch. Deze arch lijkt totaal niet op alle arches die we tot nu toe hebben gezien, omdat dit een arch is die helemaal vrijstaand is. Heel apart om te zien. Nu nog de 9 lange kilometers terug. Ondanks dat het ondertussen alweer een stuk warmer was geworden zorgde een windje af en toe voor een beetje verkoeling. Rond half 3 waren we terug op de parkeerplaats. We verlangden naar een lekker douche, dus we zijn terug gereden naar het hotel, wat ook nog een dik uur rijden was. Vanavond zullen we vast lekker slapen na deze lange wandeling :-)