Goblin State Park en Little White Horse Canyon en Capitol Reef

16 juni 2018 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Momenteel zitten we nog in Capitol Reef. Vandaag even het verslag inhalen van vrijdag en dan schrijf ik meteen het verslag van vandaag. Gisteren (vrijdag) hebben we besloten eerst naar Goblin State Park en Little White Horse Canyon te gaan. Er word al een paar dagen voorspeld dat er in het weekend kans is op Thunderstorms. En een slotcanyon lopen als er regen voorspeld word, is spelen met je leven. De canyon stroomt in mum van tijd vol met water, en eenmaal in de Canyon kun je er niet uit komen omdat de wanden zo hoog zijn. Gisteren was het nog droog en goed heet, dus de beste dag om deze hike te doen. We hebben de loophike gelopen, dit wil zeggen we zijn eerst door de Little White Horse Canyon gelopen/geklauterd en eenmaal eruit is het ongeveer 2.5 km lopen naar Bell Canyon. Via deze Canyon kun je dan weer terug lopen naar de parkeerplaats. Totale lengte was 12,8 km, dus onze voetjes hadden weer wat te verduren. Little White Horse is een prachtige Canyon. De foto's zeggen genoeg denk ik zo. Na de wandeling zijn we naar Goblin State Park gereden en zijn we eerst gaan lunchen aan een picknick tafel. Het was druk aan de picknicktafels en er werd zelfs een heuse maaltijd gekookt voor een groep jongeren. De lucht werd al wat donkerder en met vlagen was er een felle wind. De wind zorgde er voor dat mijn boterham met Pepper Jack Cheese veranderde in een boterham met Red Sandstone. Iedereen moest zijn zakjes/potjes/bordjes/bekers en kommen vasthouden als er weer een windvlaag kwam. Eigenlijk hadden we het een beetje gehad voor vandaag, en hadden geen zin meer om nog trails te lopen in Goblin State Park. Een beetje rond huppelen tussen de goblins vlakbij de picknicktafels was voor ons genoeg. Het was nog anderhalf uur terug rijden naar het hotel, en hadden zin in een douche. Dus nog even snel tussen deze gekke goblins een paar foto's gemaakt en toen snel de auto in. Eenmaal in het hotel lekker gedoucht en snel Torrey ingereden voor een hapje te eten en nog wat inkopen gedaan bij de General Store, want we waren door onze watervoorraad heen. Daarna was het oogjes dicht en snaveltjes toe :-). Vandaag wilden we er een rustig dagje van maken. We hebben een beetje uitgeslapen en zijn relaxed opgestaan. Vandaag kon de eerste regen gaan vallen en het was ook een stuk frisser dan gisteren. We wilden de Golden Throne trail lopen. Deze trail was 5,6 km heen en terug, dus een relatief korte hike, en was ook geen zware hike. Eenmaal boven had je een mooi uitzicht op de zogeheten Golden Throne. Een enorme massieve zandstenen zuil. Een mooie afwisselende. Toen we aan de terugweg begonnen voelden we een paar spetters, maar daar bleef het ook bij. Ondanks de bewolking was toch weer broeierig warm aan het worden. Terug beneden zijn we naar het Visitors Centrum gereden en hebben we nog een stukje door en langs de Sulphur Creek gelopen tot aan de eerste watervalletjes. Ondertussen was het 2 uur en Pat wilde de auto nog even afspuiten want dat ding zag er niet meer uit na Hole in the Rock Road. Toen nog even een broodje gegeten bij de Subway en daarna wat gerelaxed aan het hotel. Nog even bij de lama's gaan kijken waar je wandelingen mee kunt maken en de paarden aaien waar je paardrijtochten mee kan doen. Nu nog even een hapje eten en morgen vertrekken we naar Monticello.