Yellowstone dag 3

10 juni 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag zondag 10 juni was onze laatste dag in Yellowstone. Het weer was redelijk bewolkt en de temperaturen waren ook zeker de helft gedaald. Tevens stond er een koud guur windje. Dus vandaag was een jas geen overbodige luxe. Op deze dag hebben we het gebied verkend waar ontzettend veel pools en geisers zijn. De weg naar Old Faithfull ( een geiser die ongeveer iedere 70 minuten uitbarst) was ongeveer 30 km, maar hier liggen onnoemelijk veel geisers en pools. De ene nog mooier dan de ander. De bekende Grand  Prismatic pool kon je na een relatief korte hike ook van bovenaf zien. Uiteraard hebben we dit gedaan, want er kwam behoorlijk wat stoom van de pool, dus foto's maken als je naast de pool staat heeft weinig zin, want je lens beslaat er gewoon van. Het enige voordeel wat je van al die warme dampen hebt is dat het je een beetje opwarmt :-) Het idee dat je in een stoomcabine staat zeg maar. Tevens lag hier de trail naar Fairy Falls, een mooie hike die uitkomt bij een waterval. Een stuk verderop lag de trail naar Mystic Falls. Dit was een pittige trail met veel switchbacks. Deze hebben we gelopen tot aan de overlook. Vanaf hier had je een prachtig uitzicht over de vallei waar je overal stoompluimen uit de grond zag opduiken. Aangekomen bij het hotel Old Faithfull Inn weet je niet wat je ziet als je de lobby binnenloopt. Dit hotel is totaal van hout en prachtig van binnen. Ik zou zeggen zoek het eens op via Google en bekijk de foto"s eens van het hotel. Na het inchecken hebben we nog een trail gelopen langs een hoop pools en geisers en als laatste natuurlijk braaf gewacht totdat Old Faithfull begon te spuiten. De avond afgesloten met een diner in het hotel. We hebben genoten van deze 3 dagen. Wat een prachtig park is dit. Uiteraard uniek door zijn geisers en pools. Maar het park heeft werkelijk alles. Hikingtrails in overvloed, watervallen te kust en te keur. Megaveel rivieren en beekjes, bossen, weides, bergen, rotsen en niet te vergeten wildlife. Het is dan ook niet gek hoeveel mensen je ziet zitten langs de kant van de weg of in een wei met een fotocamera met megalenzen erop, geduldig te wachten op HET perfecte plaatje. We hebben nu al zoveel mensen gesproken die zeggen . Als je maar 1 park mocht uitkiezen om te bezoeken in Amerika,  kies dan voor Yellowstone. Wij zijn heel blij dit park te hebben gezien in ieder geval.