Salt Lake City

11 juni 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Vandaag maandag 11 juni zijn we vertrokken naar Salt Lake City. Vanmorgen nog het geluk gehad in Yellowstone dat we zagen hoe een eland met haar jong de rivier overstak. De meeste rivieren zijn zo ondiep dat dit gewoon kan. Daarna Yellowstone verlaten en via de snelste weg naar Salt Lake City gereden. Onderweg aan een picknicktafel ontbijt/ lunch genuttigd bij een heerlijk zonnetje. De temperaturen liepen al lekker op hoe dichter we Salt Lake City naderden. Rond 13.00 uur waren we bij het hotel en na te hebben ingecheckt zijn we meteen te voet richting downtown gegaan. Eerst hebben we het State Capitol van Utah bezocht ( Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah) voor diegene die dit niet wisten. Een prachtig gebouw wat je ook van binnen kan bezichtigen. Daarna natuurlijk de beroemde Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (bij ons beter bekend als de enorme tempel van de Mormonen). Alles is prachtig onderhouden met bloemen fonteinen gras en bloemperken, en je mag alleen een kijkje nemen in de tabernakel. De kerk ( of tempel zoals ze het zelf noemen) is alleen toegankelijk als je zelf ingewijd bent. Daarna in de prachtige shoppingmall rond gelopen ( overigens ook allemaal bekostigd door de Mormoonse kerk). Onze voetjes werden een beetje moe van de stadswandeling, dus het werd tijd om terug te keren naar het hotel. Daar de auto gepakt en een overheerlijke salade gegeten bij Wendy's. Toen nog even naar de Target wat inkopen gedaan en morgen vertrekken we naar Bryce Canyon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Adriënne:
    12 juni 2018
    Weer veel gelopen en bijzondere dingen gezien, jullie kunnen wel een boek vol schrijven over al jullie belevenissen