Bryce Canyon

13 juni 2018 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Gisteren vertrokken uit Salt Lake City naar Bryce Canyon. We zijn op tijd vertrokken en na een rit van ongeveer 450 km waren we om 12.00 uur in Bryce. Aangezien de hotelkamer nog niet klaar was, zijn we doorgereden naar Kodachrome Basin State Park. Dit park lag 12 mijl verder dan het hotel.Het belangrijkste kenmerk van Kodachrome Basin State Park is de aanwezigheid van veel rotspilaren, die meestal "chimneys" of "sand pipes" worden genoemd. In totaal zijn er 67 pilaren, waarvan de hoogte varieert van 2 tot 52 meter. De pilaren bestaan uit beige gekleurde rotsen, waarin ook rode, gele, roze en witte tinten voorkomen. Wij hebben hier de Panorama Trail gelopen. Een mooie trail langs de meest bekende pilaren. We liepen de trail tussen 1 en 3 uur s 'middags dus het was bloedheet. De hitte sloopte mij wel enigszins. Terug bij de auto had Pat nog genoeg energie over om de Angels Palace Trail nog even te lopen. Deze ging naar een overlookpunt.  Ik ben op de parkeerplaats gebleven en heb me afgekoeld met lekker koud water bij de toiletruimte. Het park is nog niet zo bekend. Er zijn campgrounds en mooi aangelegde toiletruimtes. Ze zijn er nu ook cabins aan het bouwen. Het zal er waarschijnlijk steeds drukker worden. Eind van de middag zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben een lekkere douche genomen. Voor we gingen eten hebben we nog de korte Mossy Cave trail gelopen die ook vlakbij het hotel ligt. Daarna lekker buiten op een terrasje gegeten en rond 11 uur vielen onze oogjes dicht. Vanmorgen op tijd opgestaan want we hadden de Fairyland Loop Trail op het programma staan. Een hele mooie trail van bijna 13 km. Deze hebben we de vorige keer toen we in Bryce waren niet gelopen omdat we toen andere trails op het programma hadden. Je moet tenslotte keuzes maken, maar we konden deze reis nog even mooi combineren met Bryce. Met genoeg water, energierepen enz waren we rond half 9 op pad. Zo konden we de ergste hitte voor blijven. De trail was echt geweldig om te lopen. Het is een pittige trail waar 4 tot 5 uur voor staat. Het hoogteverschil is ongeveer 275 meter. En dit maakt de trail dan ook redelijk zwaar. We hebben genoten van de uitzichten en weer mooie foto's kunnen maken. Weinig mensen tegen gekomen, dus lekker rustig ook.Tegen 1 uur waren we weer terug op het beginpunt. Tijd om te lunchen, dus ons eten uit de auto gehaald en lekker in de schaduw aan een picknicktafel zitten picknicken. Daarna nog even naar Bryce Canyon Lodge gereden en een stukje langs de rim gelopen. Lekker op tijd terug gegaan naar het hotel voor een douche, en straks nog even een hapje eten. Morgen vertrekken we naar Capitol Reef.