Yellowstone dag 1 en 2

8 juni 2018 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Vrijdag 8 juni vanuit Cody vertrokken naar Yellowstone. Gisteravond hadden we geen internet dus vandaar nu even dag 1 en 2 samen. S'morgens was het nog behoorlijk fris in Cody toen we vertrokken.  De weg van Cody naar Yellowstone is geweldig om te rijden. Na een uurtje reden we het park binnen en de sneeuw lag nog op de toppen en soms langs de weg. We waren nog niet koud het park binnen en daar zagen we de eerste bizons al. Uiteraard stoppen en foto's maken. Het zijn echt enorme beesten. Onderweg zijn heel veel plaatsen waar wat te zien valt en waar je kan stoppen om alles te bezichtigen zoals mudpots watervallen enz. Bij Grand Canyon of the Yellowstone hebben we de meeste tijd doorgebracht. Allemaal uitkijkpunten waar je neerkijkt op de Yellowstone River en waar de watervallen met veel kracht naar beneden donderen. Onderweg naar de cabin waar we zouden overnachten kwamen we ook veel bizons tegen. Omdat we nog tijd over hadden zijn we nog een stuk door de Lamar valley gereden. Dit was werkelijk prachtig en daar waren ook kuddes bizons te zien. We hadden het geluk dat er 1 over de weg wandelde voor onze auto. Toen we s'avond in de cabin waren stond er ineens een bizon nog geen 15 meter van onze voordeur. Het was echt een prachtige dag. We zijn op tijd naar bed gegaan zodat we de volgende dag ook weer op tijd konden vertrekken.

Dag 2: Vanmorgen waren we weer vroeg op pad. En dat heeft geloond, na nog geen 20 minuten rijden stond er een beer aan de kant van de weg te eten. Een bizon zie je altijd wel als je hier bent, maar een beer is niet zo vanzelfsprekend. Dus we konden ons geluk niet op. In Mammoth Hotspring hebben we de heetwater terassen bekeken. Prachtig om te zien. Daarna naar Norris basin. Hier hebben we een uur of 2 gewandeld om te genieten van de geisers. In de middag naar West Yellowstone gereden waar we vanavond gaan overnachten. Morgen gaan we Yellowstone park weer in en overnachten we bij Old Faithfull. Waarschijnlijk hebben we daar weer geen internet dus word onze volgende update uit Salt Lake City. Ik zou zeggen kijk de foto's want in woorden kunnen we moeilijk beschrijven hoe mooi het hier is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peter en Ann:
    10 juni 2018
    Jullie hebben echt geluk met het spotten van wildlife dit jaar. Echt knap als je die enorme beesten in de vrije natuur tehen komt.