Valley of Fire

5 juni 2016 - Mesquite, Nevada, Verenigde Staten

Hier dan ons eerste reisverslag. Gisteren 4 juni was een lange reisdag.Om 11.40 vertrok onze vlucht naar Londen. In Londen vertrok onze vlucht naar Las Vegas om 16.40 uur, maar deze liep een uur vertraging op. De piloot gaf goed gas, waardoor we toch op de geplande tijd 19.45 uur ( local time) in Las Vegas zijn geland. Buiten viel de warmte als een deken over ons heen. Meteen onze huurauto gaan ophalen, want we wilden zo snel mogelijk naar het hotel ons bed in. Uiteraard waren we om 04.00 s'morgens al wakker ondanks dat we maar 4 uurtjes geslapen hadden. Om 05.00 uur maar eens even buiten gaan kijken en het was nog 29 graden. Dat ging wat beloven vandaag als we naar Valley of Fire gaan. Eerst maar eens een Starbucks koffie gaan drinken tegenover het hotel, want het ontbijt was pas vanaf 07.00 uur en zolang wilden we niet wachten op koffie. Toen maar eens even gekeken waar de dichts bijzijnde Walmart was. Oke 10 minuten met de auto, en 24 op 7 open. Dus om 06.15 uur waren we al boodschappen aan het doen. Vooral veel drinken, fruit en muesli-repen. En toch maar even een koelbox gekocht, om het zaakje koel te houden. Na het ontbijt zijn we meteen vertrokken naar Valley of Fire. De temperaturen liepen al snel op en we begonnen aan onze eerste korte wandeling. Maar na 150 meter had ik het al bekeken, het was mij veel te warm. We zijn terug gereden naar een andere parkeerplaats en wilden de Fire Wave trail doen. Het was maar een korte trail van ongeveer 1 mijl heen en terug, maar de laatste 100 meter kon ik niet meer opbrengen want je weet dat je ook nog terug moet,dus ik heb me omgedraaid. Het was mij veel te heet. Patrick is nog doorgelopen want hij wilde graag een paar fotoos maken van de Fire Wave. Nadat Pat ook weer terug was zijn we nog even in het Visitors Center geweest. Al was het alleen maar voor de airco hahaha. In het Visitor Center stond aangegeven dat het werd afgeraden om te gaan wandelen daar dit gevaarlijk was bij deze hitte. Om 12 uur was de temperatuur al opgelopen tot 115 graden Fahrenheit, wat het zelfde is als 46,11 graden Celcius. Dus jullie raden het al ... we zijn lekker naar ons volgende hotel in Mesquite gereden.  Hier eerst een lekkere douche gepakt en wat fruit gegeten. Vervolgens 3 emmertjes ijs uit de ijsmachine getapt en de koelbox vol gegooid.En nu op de kamer even dit reisverslagje typen onder het genot van de airco. Ondertussen is er een windje opgestoken, echter dit is net een warme fohn die in je gezicht blaast. Alle bejaarden zitten in het bij het hotel horende casino onder het genot van de airco. Zouden ze hier ook code rood afgegeven en alle mensen oproepen om vooral binnen te blijven en veel te drinken met dit weer vraag ik me dan af. In ieder geval het is heet heel erg heet.Straks nog even wat eten en dan op tijd ons bedje in, want de warmte sloopt je. Oja en wat fotootjes toegevoegd aan het album Valley of Fire.

1. Adriënne:
    6 juni 2016
    Ha lieve nicht en neef(diewenognooitontmoethebben) leuk weer een reisverslag, maar wel erg vermoeiend met die hitte. Ik zou er niet tegen kunnen, geniet nog van al het moois wat jullie tegenkomen en we kijken uit naar jullie verslag, lieve groet van ons