Arches National Park

11 juni 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd opgestaan, zoals we elke dag doen eigenlijk. Eerst even een ontbijtje gescoord bij ons hotel, en daarna weer op pad. We moesten ons om 08.45 uur melden bij de ranger. Het was zwaar bewolkt maar dat vonden wij wel prettig. Er stond ook een licht briesje, en de temperatuur was ideaal om te hiken.Met een groep van 24 personen gingen we om 09.00 uur van start met de Fiery Furnace Tour. Het waren hoofdzakelijk Amerikanen, maar hoe kon het ook anders er was buiten ons ook nog een ander Nederlands koppel bij. Het was een 3 uur durende hike door een doolhof. Klimmen klauteren kruipen alles kwam er aan te pas. Het was een geweldige hike die we niet hadden willen missen. Foto's zeggen meer dan woorden. Terug op de parkeerplaats brak de zon alweer door en werd het toch nog warm, rond de 32 graden. We zijn naar de devils garden trail gereden en hebben daar de trail gelopen naar Landscape Arch en naar Double O Arch. Landscape Arch is 1 van s'werelds grootste natuurlijke stenen boog. Hierna de trail vervolgd naar Double O Arch. Het was een supermooie hike met geweldige uitzichten. Op de terugweg nog even gestopt bij de Upper Delicate Arch viewpoint. Een korte wandeling van 10 minuten die je uitzicht geeft op Delicate Arch. Er is ook een trail naar Delicate Arch, maar die gaan we niet wandelen omdat we morgen een andere hike willen doen die buiten het park ligt. De Fisher Towers hike. Terug in Moab hebben we nog even lekker buiten gezeten en rond half 7 weer een gezellig restaurantje uitgezocht op de Mainstreet in Moab. Nu nog even relaxen in onze kamer en dan zometeen weer oogjes dicht en snaveltjes toe.