Fisher Towers Trail

12 juni 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag eens geen wekker gezet, maar evengoed om half 7 wakker. De zon stond er weer lekker bij en de temperatuur zou rond de 34 graden worden.  Lekker op het gemakje gedaan en na het ontbijt vertrokken naar het startpunt waar de Fisher Towers Trail begon. Deze hike had ik twee jaar geleden al gevonden op de site van alles amerika, maar vorig jaar kwamen we niet in deze streek dus het was toen geen optie. Nadat we van een collega van Pat (die toevallig deze trail vorig jaar gelopen had) gehoord hadden dat dit echt een mooie hike was, wisten we dat we deze zeker moesten doen. De trail ligt ongeveer 30km van Moab af, en de weg naar het startpunt was alweer een feestje op zich. De weg kronkelt langs de Colorado River en er zijn mooie picknickplaatsen langs de rivier. Rond 09.00 zijn we gestart. Het was heerlijk rustig en we zijn zeggen en schrijven 12 mensen tegen gekomen. Het rijk nagenoeg voor ons alleen. En ik weet het klinkt bijna cliche maar hij was weer geweldig. De hoge rotsen, de uitzichten, de paden die we belopen hebben waren weer avontuurlijk, kortom genieten ten top. Foto's zeggen weer genoeg. Op de terugweg hebben we een paar stops gemaakt langs de Colorado River. Even lekker op een rots wat gegeten en gedronken en gekeken naar de mensen die in rubberbootjes aan het raften waren. Af en toe werden er een paar uit het bootje gezwiept en die dreven met een behoorlijk tempo door de rivier. Gelukkig waren er ook rustigere stukken waar ze weer de kans kregen om in de boot te klimmen. In de namiddag  hebben we een paar plonsjes genomen in het zwembad want het was toch weer behoorlijk warm. Rond 18.00 uur weer een restaurantje gezocht en lekker op het terras gegeten. Nu zijn we met een zak chips en een pittige dipsaus nog even tv aan het kijken. Uiteraard geven alle kanalen nu de volle aandacht aan de afschuwelijke terroristische schietpartij in Florida waar meer dan 50 mensen werden gedood. Morgen vertrekken we uit Moab, en de volgende update zal hopelijk vanuit Page plaats vinden, dit is onze volgende stop. Wij gaan zo de oogjes dicht doen, dus ik zeg welterusten.