Monument Valley

14 juni 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Maandag de 13de zijn we vertrokken vanuit Moab naar Page. De dag begon zwaar bewolkt en we hebben zelfs een paar regenspetters gevoeld. Mar naarmate de dg vorderde klaarde het steeds meer op. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan Monument Valley. Eerst even in het visitorscenter gekeken en toen besloten toch de zogenaamde dirth road een stuk af te rijden om zo wat meer te zien van deze rotspartijen. Bij John Ford Point (vernoemd naar de regisseur John Ford, die bekend is van zijn western film Stagecoach) zijn we gestopt om wat foto's te maken. Hier stond een man van indiaanse afkomst met zijn paard boven op een rots. Pat had nog nooit op een paard gezeten en wilde dit weleens proberen. Dus daar ging hij compleet met cowboyhoed het zadel in. We mochten zoveel foto's maken als we wilden en uiteraard ben ik er zelf ook even op gekropen. Dit was wel effe fun natuurlijk. Na Monument Valley zijn we doorgereden naar Page. We stuiten meteen op een ernstig verkeersongeval, en werden omgeleid over een of andere dirth road. De auto zag er al vies uit, maar nu was het helemaal erg. Dikke stofwolken vlogen over de velden. Om 14.00 uur kwamen we aan in Page en de temperatuur was ondertussen alweer 38 graden.We zijn meteen doorgereden naar Horseshoe Bend. Deze hadden we vorig jaar al gezien, maar aangezien we toch nog te vroeg waren voor in te checken en het zo prachtig is daar vonden we een tweede bezoek geen straf. Daarna nog even wat boodschapjes gedaan en getankt en toen naar het hotel. S' avond lekker wezen eten bij Dam Grill & Bar. Pat heeft hier de grootste steak van zijn leven gegeten hahaha. Daarna nog wat op het terras van onze hotelkamer gezeten om te genieten van de zonsondergang over Lake Powell. Niet veel later ging bij ons ook het licht uit. Vanmorgen weer redelijk op tijd opgestaan want we hadden van thuis uit een tour geboekt om de Lower Antilope Canyon te bezoeken. deze ligt aan de rand van Page. Onze tour begon om 09.00 uur dus we moesten op tijd daar zijn. Met een gids gingen we de canyon in, en wat was dit weer super gaaf. De gids was heel behulpzaam en stelde voor iedereen in de groep je camera in als je dit wilde. Hij wist ook precies welke plekken mooi waren en hij fotografeerde ze dan voor jou met je eigen camera. De gidsen die we tegen kwamen hebben we dit niet zien doen voor hun groep. De tour is niet goedkoop maar dubbel en dwars zijn geld waard. Na de tour zijn we nog even gaan kijken bij de Glen Canyondam en hebben we de Hanging Gardens trail gelopen die vlakbij deze dam begint. Na de trail toch maar even de auto door de carwash gedaan en wat salade en allerlei soorten kip gekocht, want vanavond wilden we lekker op het terras van onze kamer eten. Koelkast en magnetron zijn aanwezig dus dat is handig. In de middag was de temperatuur alweer opgelopen tot 38 graden en hebben we besloten om nog wat aan het zwembad te hangen. Sávonds nog even de Walmart bezocht en nu even het reisverhaal typen. Straks nog even tv kijken en dan zullen de ogen wel weer snel dicht vallen. Morgen vertrekken we naar de North Rim van de Grand Canyon. Daar hebben we een lodge in de bossen geboekt, en de vraag is of we daar internet hebben. Zo niet dan komt onze volgende update uit Viva Las Vegas. Tot de volgende update :-)

1. Adriënne:
    15 juni 2016
    Was weer de moeite waard om te lezen, en wederom schitterende foto's blijf erbij jullie Ijn bofkonten