Grand Canyon North Rim

17 juni 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Woensdag zijn we weer op tijd vertrokken vanuit Page op weg naar de Grand Canyon. Zoals verwacht was er in de Grand Canyon geen internet beschikbaar, vandaar nu pas een update. Dit jaar zijn we naar de North Rim van de Grand Canyon geweest. Beduidend rustiger dan de South Rim, maar niet minder mooi. De zon stond alweer hoog aan de hemel dus het weer was wederom heerlijk. Stond wel een aardig windje dit keer, maar dat maakte het wandelen alleen maar aangenamer. Eerst hebben we de korte Bright Angels trail gelopen en daarna zijn we begonnen aan de zware North Kaibab trail. Deze trail gaat helemaal naar beneden naar de Colorado River, echter dit is niet op een dag te doen. De meesten mensen lopen hem dan ook tot aan de Supai Tunnel en keren dan om. Want ook hier geldt weer "wat je omlaag gaat moet je ook weer omhoog". En hoe dieper je in de canyon komt hoe warmer het werd. Maar we hebben ons doel weer bereikt en de trail was weer mooi met mooie vergezichten.Moe maar voldaan hebben we onze lodge opgezocht, hebben wat gegeten en zijn vroeg ons bed ingedoken. De volgende dag vertrokken we naar Las Vegas, en dat zou de nodige kilometers kosten.