Death Horse Point State Park en Canyonlands

10 juni 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we vertrokken naar Moab. En ja het wordt weer een hete dag. Onderweg hebben we eerst Death Horse Point State Park en Canyonlands National Park bezocht. Death Horse is niet zo zeer een park om te wandelen maar meer bekend om zijn geweldige uitzichtpunten. De foto's zeggen denk ik genoeg. Daarna zijn we doorgereden naar Canyonlands. Canyonlands is opgedeeld in 3 gedeeltes, en wij zijn in het noordelijke deel genaamd  Island in the Sky geweest. De andere 2 gedeeltes zijn dan ook niet bereikbaar via de weg die wij gereden hebben. Ook hier heb je veel uitzichtpunten, maar kun je ook een aantal trails lopen. Wij hebben voornamelijk de uitzichtpunten bekeken, en de Mesa Arch trail gelopen. Deze trail kwam uit bij een stenen boog met een prachtig uitzicht. ook hier vind je de foto's van terug onder het kopje foto's. Canyonlands is niet druk bezocht en dat is jammer want het is absoluut de moeite waard. Wij vonden het boven verwachting mooi. Daarna zijn we naar Moab gereden, waar we eerst bij het visitors center van Arches National Park onze ticket hebben gehaald voor onze hike die we morgen willen lopen. Deze georganiseerde hike onder begeleiding van een ranger hadden we thuis al geboekt een paar maanden geleden. Hopelijk kunnen we jullie hier morgen meer over vertellen. Na het inchecken bij ons hotel zijn we nog even wat boodschappen gaan doen zodat we morgen ons rugzakje weer kunnen vullen.Rond 19.00 uur zijn we de Mainstreet opgelopen om een leuk restaurantje uit te zoeken. Het was toen nog 38 graden pppfff. We vonden een leuk terras waar we heerlijk hebben gegeten. Nu nog even relaxen voor onze hotelkamer en straks lekker slapen zodat we morgen fit zijn voor ons Fiery Furnace tour. Wordt vervolgd...