Hiking Capitol Reef National Park

9 juni 2016 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag eindelijk eens doorgeslapen tot half 7. Het ritme begint te komen. Eerst even naar de Subway om lekkere belegde broodjes te halen voor onderweg. Met een volle rugzak gingen we weer op pad. De zon scheen al weer lekker en het werd weer een mooie warme dag. Via een scenic byway moesten we naar het einde van de weg rijden. Hierna ging de weg over in een dirth road. Dit stukje dirth road was schitterend om te rijden, en met een 4x4 Jeep dus een makkie. Je rijd als het ware door een hele smalle kloof, met rechts en links gigantische hoge rotsen. Aan het einde van deze onverharde weg is een kleine parkeerplaats, waar de Capitol Gorge trail begint. Deze trail eindigt uiteindelijk bij de zogenaamde water pockets. Dit zijn een soort kuilen in de rotsbodem waar zich water in kan verzamelen. Het was geen hele lange trail,maar wel een  leuke trail. En we hadden geluk dat in sommige nog water zat, want het is hier knetter droog. Daarna zijn we lekker gaan picknicken in een parkje om weer energie op te doen voor de Cohab Canyon trail. Deze wandeling begint met pittige switchbacks en dan ga je een kloof in. Ook deze trail was erg mooi. Soms zaten er diepe spleten in de rotsen waar je heerlijk kon afkoelen als je er even in liep. Rond 2 uur vonden we het tijd worden om lekker terug te gaan naar het hotel en daar nog wat te luieren aan het zwembad. kortom het was weer een heerlijke dag. Morgen vertrekken we naar Canyonlands en Death Horse Point. Dat wordt vast weer een dag om te genieten. Nu lekker slapen en morgen weer op tijd op.