Op weg naar Capitol Reef Nationl Park

8 juni 2016 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg opgestaan omdat we om 07.00 uur wilden vertrekken. Het zou vandaag rond de 30 graden worden, gelukkig niet zo heet als de afgelopen dagen. Vandaag een redelijk lange rit voor de boeg, en we wilden de Canyon Overlook Trail nog lopen. Er zijn maar weinig parkeerplaatsen langs de weg waar deze trail begint. Maar we hadden geluk er was plaats. Deze trail was niet lang (ongeveer een uur heen en terug), maar zeer de moeite waard. Daarna vertrokken naar Capitol Reef via de Scenic Byway 12. Dit is 1 van de mooiste wegen van Amerika. Ik heb zelfs gelezen de op 1 na mooiste weg ter wereld. Of dit waar is weet ik niet, maar het was een waar feest om deze weg te rijden. Prachtige landschappen trekken aan je voorbij en je rijd door Dixie National Forest. Bij het bekende Kiva Koffeehouse hebben we een stop gemaakt voor een lekker bakje koffie. Kiva Koffeehouse is ingebouwd in de rotsen en heeft een panoramisch uitzicht over Escalante Staircase. Rond 14.00 uur waren we in Torrey en hebben ingecheckt bij Capitol Reef Resort. Een heerlijke kamer met terrasje met uitzicht op de bergen. We hebben meteen onze wandelschoenen weer aangetrokken en hebben de Hickman Bridge Trail gelopen. Een mooie wandeling en rustig ook, ondanks dat dit de meest populaire trail van het park is, kwamen we bijna niemand tegen. Vanavond lekker gegeten met een heerlijke rose erbij. Nu nog even genieten op ons terrasje van het uitzicht met een kopje koffie, en de trails uitzoeken die we morgen willen lopen.