Badlands

6 juni 2018 - Spearfish, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen om half 6 wakker joepie. Langzaam aan komen we wel in het ritme. Vandaag staat Badlands op het programma. Een uurtje rijden van Rapid City. Net voor Badlands ligt het plaatsje Wall, bekend om de Wall Drug. Een rits van kleine winkeltjes die van binnen met elkaar verbonden zijn. Veelal souvenirwinkeltjes en winkels met oneindig veel cowboy/cowgirl accessoires van cowboylaarzen tot hoeden en revolverholsters tot lasso's. Maar het is vooral bekend dat je hier nog een kop koffie kunt krijgen voor $ 0.05 cent. Daarna doorgereden naar Badlands Nationaal Park. Badlands is een landschapsvorm, gekenmerkt door een sterk geërodeerde, uit klei bestaande ondergrond, voornamelijk in semi-woestijn gebieden. Erosie door water en wind hebben tot gevolg dat in badlands geologische formaties als canyons, ravijnen en hoodoos veelvuldig voorkomen. We werden  al meteen geconfronteerd met bighornsheeps toen we het park binnen reden. Wij hebben hier de Badlandsloopdrive gereden. Aan deze weg liggen mooie uitkijkpunten en een aantal hikes.Ook kwamen we weer prairie dogs tegen. Het is een prachtig ruig gebied. Ook worden hier veel fossielen van dinosaurussen gevonden. Wij hebben hier de Notch Trail gelopen. Geen lange hike maar wel een hele leuke met als beloning een prachtig uitzicht. Na Badlands zijn we richting Spearfish gereden om te overnachten. Gezien we nog wat tijd over hadden hebben we de Spearfish Canyon scenic byway nog even meegepikt. Een prachtige route door de Black Hills met mooie uitzichten en watervallen. Vandaag lekker culinair gegeten bij Burger King :-) Nu ingecheckt in het hotel en ons langzaam klaar maken voor de nacht. Morgen staat een lange rit te wachten naar Cody, dus op tijd bedje in. Foto's volgen morgen want Wi-Fi trekt het niet meer om te uploaden.

1. Adriënne:
    7 juni 2018
    Wat zien jullie toch een hoop mooie dingen, en wij genieten mee van jullie verhalen. Liefs van ons