Custer State Park

4 juni 2018 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Vanmorgen waren we om 04.00 uur wakker, dus we gaan er langzaam op vooruit :-). Vandaag hadden we een rit van 500 km voor de boeg naar Custer State Park. Onderweg hebben we alleen een paar ranches gezien en veel koeien. De weg was eindeloos lang met alleen maar weides zover je kon kijken. Je vraagt je af wanneer en waar de bewoners boodschappen doen. Even pakje boter halen is er niet bij. Aangekomen in Custer hebben we een broodje gehaald bij de Subway en zijn we naar Sylvan Lake gereden. Hier hebben we aan de picknicktafel ons broodje opgepeuzeld, en ons opgemaakt voor de Sunday Gulch trail. Ook dit was een redelijk zware trail. Het eerste gedeelte was gelukkig voorzien van relingen, want de rotsen waren vaak nat en glad, en soms moest je door het water. En je moet er niet aan denken dat je een been of enkel breekt. Het was een prachtige trail met watervalletjes, tevens moest je vaak het water oversteken via bruggetjes en soms boomstammen. Een groot gedeelte van de trail liep langs het riviertje omlaag, maar daarna was het een aantal kilometers omhoog. Het was een mooie trail door de Black Hills. Daarna hebben we de loopdrive The Needles gereden. In 1 woord fantastisch. Je komt door tunneltjes waar maar 1 auto tegelijk door kan. De rotsen in dit gedeelte van het park zijn net naalden, Vandaar de naam uiteraard. Toen we langzaam aan naar Custer terug reden kwam ineens de kers op de taart....een bizon langs de weg. Hij stond rustig te grazen en wij waren helemaal opgewonden. Toen we onze weg vervolgden kwam de tweede kers op de taart.....nog een bizon. Deze beesten zijn echt enorm en uiteraard bleven we veilig in de auto zitten, want het blijven uiteindelijk wilde beesten. Onze dag kon niet meer stuk natuurlijk. In Custer ons hotel opgezocht en na een lekkere douche het stadje in gegaan. Een echt stadje uit het wilde westen met gebouwen uit 1881 die nog steeds in ere worden gehouden en in gebruik zijn. Na een hapje eten hebben we ons hotel weer opgezocht. Morgen een nieuwe dag in Custer State Park.

Gr Korina en Pat