Rocky mountain NP

3 juni 2018 - Rocky Mountain National Park, Colorado, Verenigde Staten

Zoals verwacht werden we om 03.00 afgelopen nacht al wakker. Slapen was er niet meer bij, en dan is het toch  lang wachten tot je om 06.00 kunt ontbijten. Gelukkig konden we een potje koffie zetten op de kamer. Na het ontbijt meteen in de auto gestapt en naar de Rocky Mountains gereden. Aan de ingang eerst een parkpas gekocht voor alle Nationale Parken. Dit scheelt enorm als je tenminste 4 parken bezoekt. Op de toppen van de bergen lag nog sneeuw, dit gaf wel een extra mooi tintje. Het was mooi weer en rond de 25 graden dus ideaal weer om te lopen.We zijn meteen naar Bear Lake gereden, Onderweg zagen we nog een coyote met een prooi in zijn bek de weg oversteken, dit was wel bijzonder om te zien. In Bear Lake begon de trail die we graag wilden lopen. Eerst naar Alberta Falls en daarna naar de bergmeren Mills Lake en The Loch. Daarna via Dream Lake en Nympf Lake naar Bear Lake. Prachtige maar zeer zware wandeling van 17 km. Dit kwam vooral door de grote hoogteverschillen. Ik voelde mijn benen haast niet meer toen ik terug bij de auto was. Tijdens de wandeling stonden we ook nog oog in oog met een eland. Ook dat was weer bijzonder. En Pat had het genoegen dat er een eekhoorntje in zijn hand kwam kijken of er iets te eten viel. Het blijft speciaal om dieren in het wild te spotten, en helemaal als je ze van zo dichtbij kunt zien. Aan het eind van de middag zijn we naar Fort Collins gereden om te overnachten. Naast het hotel lag Denny's, dus dat kwam goed uit. Hier ons buikje vol gegeten en nu nog even afschakelen voordat we onze oogjes dicht doen. Morgen vertrekken we naar Custer State Park.